Κόψη Μπαρμπαλά, μία απαιτητική και εντυπωσιακή διαδρομή στο βουνό των θεών | MyRoute

Κόψη Μπαρμπαλά, μία απαιτητική και εντυπωσιακή διαδρομή στο βουνό των θεών

Ήταν Σεπτέμβριος και σχεδιάζαμε με τον Ηλία την τελευταία εξόρμηση του καλοκαιρινής σεζόν. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για άλλη μία φορά ο Όλυμπος. Αν τον επισκεφθείς μια φορά, σε μαγνητίζει και νιώθεις τη ανάγκη να ξαναβρεθείς στην αγκαλιά του.

Η βόρεια πλευρά πάντα μας γοήτευε. Έτσι, επιλέξαμε τη διαδρομή  Κρεβάτια – Μπαρμπαλάς – Οροπέδιο. Τελευταία στιγμή μπήκε στην παρέα και η Βασιλεία, την οποία παραλάβαμε από Θεσσαλονίκη.

Για να προσεγγίσεις τα μονοπάτια του βόρειου Ολύμπου, ερχόμενος από Θεσσαλονίκη, παίρνεις την έξοδο για Δίον.

Διαδρομή : Κρεβάτια – Μπαρμπαλάς – Οροπέδιο | 8,3 km | Εκτιμώμενος χρόνος 7 ώρες

Η διαδρομή μας ξεκίνησε από το καταφύγιο Κρεβάτια, πλησίον του χωριού Βροντού όπου αφήσαμε το αυτοκίνητό και από εκεί μας μετέφερε στην αφετηρία ο φίλος Γιάννης Γάκης, τότε πρόεδρος του τοπικού ΕΟΣ (ΕΟΣ Βροντούς).

Στο πρώτο τμήμα της διαδρομής κινηθήκαμε σε δασωμένη πλαγιά  με έντονη κλίση, για περίπου 3 km, μέχρι την κορυφή του Μαρμπαλά (1.842μ.), η οποία βρίσκεται ανάμεσα στο ρέμα της Αγίας Κόρης και του Ξερολακίου.

Έπειτα, ακολουθήσαμε την κορυφογραμμή της ράχης Παπά, πήραμε τις ανάσες μας και ανταμειφθήκαμε με μια υπέροχη πανοραμική θέα! Από εκεί βλέπεις τις βόρειες ορθοπλαγιές του Ολύμπου, την κόψη Ναούμ και τα Καζάνια. Αφού περάσαμε τα τελευταία μαυρόπευκα στους Πύργους συνεχίσαμε σε αλπικό τοπίο, με σαθρό έδαφος και έντονη κλίση μέχρι το Οροπέδιο.

Φωτογραφία: Ηλίας Γερμαντζίδης

Στο τελευταίο τμήμα της διαδρομής μας είχε πιάσει η νύχτα. Η μειωμένη ορατότητα, η πτώση της θερμοκρασίας και οι σάρες δυσκόλευαν την προσπάθειά μας.

Δεν αργήσαμε να φτάσουμε στο εκκλησάκι της Παναγίας της Κορυφινής που βρίσκεται ανάμεσα στις κορυφές Τούμπα και Προφήτης Ηλίας και χτίστηκε προς τιμήν του Θάνου Αδαμαντίδη, του Γιάννη Πεολίδη και του Αντώνη Βλάχου, οι οποιοι έχασαν τη ζωή τους εκεί, το 1999.

Κατηφορίσαμε για το καταφύγιο Χρήστος Κάκαλος, όπου το κλίμα ήταν υπέροχο! Κόσμος από διάφορα μέρη της χώρας και το εξωτερικό κουβέντιαζαν και τραγουδούσαν. Ήταν σαν γιορτή για το κλείσιμο της θερινής περιόδου.

Ο Αλέξης (Στύλλας), καλός φίλος και διαχειριστής του καταφυγίου μας υποδέχτηκε «θερμά»!

«Καλά ρε μ… από πού τα έφερες τα κορίτσια?»

«Κοριτσάρες, κάνατε Μπαρμπαλά? Μπράβο, μπράβο!»

Εκείνη τη στιγμή η ανυποψίαστη Βασιλεία κατάλαβε ότι είχε κάνει μια από τις πιο απαιτητικές διαδρομές του Ολύμπου. Ο χρόνος ανάβασης διήρκησε 7 ώρες και η εμπειρία άξιζε και με το παραπάνω!

Το βράδυ έκλεισε με μακαρονάδα, μπύρες, μουσικούλα και ωραίες συζητήσεις.

Ξυπνήσαμε νωρίς, φάγαμε ένα πλούσιο πρωινό και κάναμε τις πεζοπορίες μας στα ψηλά. Την επομένη πήραμε τον δρόμο της επιστροφής από τη διαδρομή Οροπέδιο-Πετρόστρουγκα-Αγία Κόρη (15,2‬km).

Το βασικό χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης διαδρομής είναι οι συχνές εναλλαγές της κλίσης, καθώς συναντάμε απότομες πλαγιές και έπειτα κινούμαστε σε κορυφογραμμές.

Η διαδρομή που ακολουθήσαμε στον χάρτη μας: Ανάβαση στο Οροπέδιο από τον αγαπημένο Μπαρμπαλά, πολύ κέφι στο καταφύγιο Χρήστος Κάκαλος, διανυκτέρευση σε bivybag με θέα το Στεφάνι και τ' αστέρια, τρεξιματάκι μέχρι το καταφύγιο ανάγκης Χρηστάκη, διανυκτέρευση στο αγαπημένο καταφύγιο της Πετρόστρουγκας και κατάβαση στην Αγία Κόρη!

Ο Όλυμπος έχει πολλά μονοπάτια σε όλες τις πλευρές του και καθένα σε μαγεύει με την ξεχωριστή του ομορφιά!

Προμηθευτείτε τον χάρτη Ολύμπου ROUTE maps και περιηγηθείτε με ασφάλεια στο βουνό των θεών!